tiistaina, heinäkuuta 19, 2005


hah! Sainpas laitettua ekan kuvan. Täytyy opetella miten tänne saa avattua kuvakansion.

Uudessa paikassa asuminen on ihanaa. Jokaiseen päivään mahtuu ylläreitä ja jos aika käy tylsäksi niin haasteita löytyy jo siinä että menee 'hoitamaan asioita kaupungille'. Asioiden hoito espanjassa (ja espanjaksi) onkin ihan omanlaistansa sähellystä. Olen nyt ollut täällä 6 viikkoa ja 5 viikkoa siitä olen odotellut kaikenlaisten elämää helpottavien papereiden yms. saamista. Esim, hyödyllinen bussikortti tullee siinä ens viikon lopulla, samoin kun kauan odottamani opiskelijakortti. Saa nähdä pääsenkö niitä kortteja koskaan käyttämään koska lomailut alkaa elokuussa.

Mulla oli hieno ja kaunis lomasuunnitelma valmiina, tarkkoine päivämäärineen ja kellonaikoineen, mutta Dave alkoi vaatia joustavuutta ja jonkilaista seikkailun mahdollisuutta niin jouduin sitten vähän hölläämään. Mä en ole kovin stressivapaa henkilö eli tarkka suunnitelma tuntuu musta ihanammalta kun ei-ollenkaan-suunnitelmaa -suunnitelma. Nyt meillä on vaan lennot Valenciaan ja takas ja pari yötä sain varata hostellista Madridissa. Muuten mennään ihan fiilispohjalta. Tai ainakin melkein. Mua kyllä huvittais käydä Salamancassa ja Toledossa mutta, kuten jo sanoin, multa on suunnitelmien teko nyt evätty ( joopajooo ja tämähän ei ollut mikään suunnitelma).

Tutkimuksen kanssa menee hyvin. Ihmiset on ihan avuliaasti täyttäneet mun kyselylomakkeita ja muutaman haastattelunkin olen saanut sovittua. Mua oikeestaan kyllä jännittää ne haastattelut kaikkein eniten! Ainoo harmillinen juttu on ettei täältä ole löytynyt kovinkaan hyvää kirjastoa eikä kirjakauppaa. Yliopistolla kun ei ole sosiologian laitosta (minäkin olen täällä yllättäen psykologian opiskeljan statuksella) niin ei sitten ole oikein kirjojakaan. Tutorit molemmissa päissä (englanti ja espanja) ovat olleet tosi avuliaita ja ilman niitä ei olisi mun tutkimus juurikaan edennyt. Overall, homoilla menee täällä lujaa ja ihmiset suhtautuu päällisin puolin myötämielisesti, mutta pinnan alla kuohuu...

Ei kommentteja: