tiistaina, helmikuuta 28, 2006

Luontokuvausta

No, eipä ollut kehumista tämän aamun suorituksessa. Tarkoitus oli nousta Daven kanssa samaan aikaan. Heräsin kyllä mutten noussut sängystä ennen kuin joskus yhdeksän jälkeen. Ja sitten taas väsytti ihan kamalasti. Päätin lähteä luontokuvailemaan tuuliseen ja puolipilviseen ilmastoon josko se vähän piristäisi.

Olen tällaista lintua täällä nähnyt aika paljon. En tiedä mikä se on mutta kovin on paikallaan pysyvää sorttia. Katselin jo ikkunasta kun se tuossa tolpan päässä hengaili tuntitolkulla.

Matka jatkui ja siinä se sitten makasi, kuollut lehmä! Ihan muutaman metrin päässä. Onneksi oli sentään joki välissä muuten olisin varmaan saanut halvauksen. Tuntui tosi kummalliselta törmätä tuollaiseen. Itse olen niin kaupungissa kasvanut ettei tästä mitään luonnollisia elämän päätymisen ymmärrystä tullut. Kuollut ruho, ja vielä ihan lähellä mun kotia! Sitten aloin miettimään että pitääkö mun nyt tehdä jotain tälle asialle? Ja mitä minä muka voisin tehdä?! Soittaa poliisille? Minne muualle voi ilmoittaa että joen varressa makaa kuollut lehmä? Näinä eläinsairauksien aikakautena, mieleen tuli myös hullut lehmät tai lintuinfluenssan leviäminen lehmiin ja sitä kautta ihmisiin, voiko niin käydä? Sitten koko touhu alkoi jo tuntumaan siltä että ihmiskunnan kohtalo olisi ihan täysin käsissäni ja jos en kertoisi jollekkin tätä asiaa, olisi se minun syytäni jos ihmiset kohta kuolisivat lintuinfluenssaan syödessään naudanlihaa. Kasvissyöjänä voisin vain katsella päältä ja kokea karvasta syyllisyyttä.


Tulin kotiin ja soitin Davelle kysyäkseni mitä pitää tehdä jos näkee kuolleen lehmän. Ei vastausta kännykkään. Tuntui että aika oli kulumassa loppuun, minun oli pelastettava, ne jotka pelastettavissa ovat! Ei kai lehmät tuolla tavalla vaan kuolla kupsahda? Soitin poliisin päivystysnumeroon ja kerron tästä kauhukokemuksesta. Mutta, joku oli jo ilmoittanut heille ja lehmän omistajalle oli annettu tieto. Joku muu siis ehti ensin. Hitsit, olisin halunnut olla sankari.

Tiedoksenne; tänään vietetään pannukakkupäivää!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Moi
Täällä on vietetty laskiaista ja syöty laskiaispullia. Lunta sataa ja on tosi kylmää. T. Äiti